Historia marketingu internetowego

Uścisk dłoni na tle marketingowych sloganów i treści

Do popularnych rodzajów reklamy zalicza się obecnie oczywiście bijącą rekordy popularności reklamę internetową. Jest to forma interaktywnej promocji w sieci, jaka bazuje na marketingu interaktywnym. Powstał on w roku 1994 i od tego momentu nie wychodzi z obiegu.

Łucja Zaorska - właściciel Bitartis
W szczególności powstanie marketingu internetowego wiąże się z okresem, gdy Hot Wired po raz pierwszy w historii wypuścił na rynek banner reklamowy stanowiący pierwszą tego rodzaju potężną reklamę i pierwszy takowy nośnik. Warto wspomnieć również i o tym, że pieniądze, jakie przeznaczane były przez HotWired na reklamę w wymiarze interaktywnym zaczynały systematycznie zwiększać się z miesiąca na miesiąc i stało się to tak dynamiczne, że w zasadzie w ciągu zaledwie roku wzrosty wynosiły przeszło siedem miliardów dolarów. Tak wyglądała historia rozwoju interaktywnego marketingu w 2001 roku. W generalnym rozrachunku, chodziło o wydatki sięgające rzędu trzech procent wszelakich wydatków i kosztów ponoszonych w związku z reklamą. Pod koniec ubiegłego stulecia natomiast spadek na rynku promocji w wymiarze sieciowym spowodowany został przez dot.com. Nie zapominajmy także i o tym, że było to zaledwie przejściowe i stagnacja szybko zaczęła zmieniać się w dynamiczny wzrost już w roku 2004. Co więcej, to wtedy także zaczęto mówić o zwiększeniu sprzedaży bezpośredniej w sieci, czyli rozwoju ebay. Można także wspomnieć, iż kluczowy stał się w pierwszej połowie 2007 roku, kiedy to reklamodawcy łącznie przeznaczyli przeszło dziesięć miliardów dolarów na to, ażeby móc promować się za sprawą szeroko traktowanego i rozwijającego się gwałtownie marketingu internetowego.