Skuteczny banner internetowy

Marketing lis 14, 2020
Kobieta pilot jako elemnt reklamy

Jaki banner reklamowy warto wybrać, aby można było stwierdzić, iż jest to bardzo skuteczna forma promocji i reklamy? Na czym powinien opierać się ten rodzaj działalności marketingowej? W szczególności warto zwrócić uwagę na to, aby banner spełniał cechy i funkcje skutecznego nośnika reklamowego.


W głównej mierze chodzi o to, że wydajny i efektywny baner bazuje na odpowiedniej szacie graficznej, przez co rozumie się między innymi przyciąganie wzroku. Może to następować przez nietuzinkowy wygląd zewnętrzny, przez wyróżniającą się otoczkę tego, co banner prezentuje, czy też przykuwającą uwagę marketingową szatę graficzną – na przykład bardzo ciemne czy też wręcz odwrotnie, mocne i jaskrawe kolory. Można także wyróżnić banner poprzez między innymi chwytliwy tekst, a więc hasło reklamowe. Istotne jest także to, aby przedstawiona na banerze reklama była zwarta, nie za obszerna, pozwalała na to, aby zmuszać użytkownika – odbiorcę do interakcji. Najlepiej, aby skłaniała do myślenia oraz była pełna pytań, w tym znaków interpunkcyjnych, które wśród zwartego, zbitego tekstu, jak najbardziej przyciągają wzrok. Ponadto, lepiej i milej widziane są na przykład króciutkie stwierdzenia niż pełne, rozbudowane zdania. Istotne okazuje się także pomijanie wstępów, niepotrzebnych informacji, czy zbędnych frazesów, które zamiast skutecznie zachęcić, jedynie zniechęcą do odbioru komunikatu i przekazu. Warto także wspomnieć o tym, że ciekawym rozwiązaniem są banery animowane, które na przykład tworzone są w technice GIF czy też flashowej. To, jakiego rodzaju konkretnie to już kwestia indywidualna treści reklamowej oraz to, aby animacja nie była zbyt nudna i za długa.

Przez bitartis