Modele dochodowe w marketingu interaktywnym

Marketing lis 23, 2020
Planowanie kampanii marketingowej przez agencję interaktywną

Wraz z rozwojem marketinguj interaktywnego doszło jednocześnie do systematycznego tworzenia coraz to nowszych rodzajów sposobów rozliczenia kosztów wiążących się z inwestycją w reklamę internetową. Na tej podstawie zaczęto mówić o kilku podstawowych modelach rozliczeniowych, a w tym między innymi CPV, CPC czy też CPM. O tym, czym charakteryzuje się każdy z tych modeli dowiesz się w dalszych fragmentach.

Model dochodowy z kategorii CPM opiera się na formalnym pełnym określeniu Cost Per Mille, czy też używanym przez wielu ekspertów Cost per Thousand – inaczej w wersji skrótowej CPT. Jest to sytuacja, w której osoba, która świadczy reklamę płaci za to, że wystawi wiadomość danej grupie użytkowników, czyli tak zwanej grupie targetowej. Co więcej, warto również nadmienić, strona %główna% naszej witryny że per mille, jakie stanowi fragment pełnego nazewnictwa modelu rozliczeniowego CPM bazuje zwłaszcza na tysiącach wyświetleń, dlatego też inne określenie na to a więc cost per thousand. M od Mille to natomiast zapożyczenie ze starodawnego języka łacińskiego, gdzie mille traktowano jako M a więc tysiąc. Należy wspomnieć również i o tym, że w przypadku metody CPM nie wszystkie wyświetlenia są naliczane. Można także mówić o wewnętrznych działaniach użytkownika czy przeładowaniach. Ogólnie rzecz biorąc jednakże metoda tu opisywana stanowi zdecydowanie najbardziej rozpowszechniony model jeśli chodzi o rozliczenia reklamowe. CPV natomiast to innymi słowy Cost per visitor, czyli reklamodawca uiszcza odpowiednie sumy pieniężne, gdy dojdzie do tego, iż grupa odbiorcza wejdzie na strony.

Zobacz stronę autora: ubezpieczenia auto

Przez bitartis