Banner i jego tworzenie

Banner i jego tworzenie

Do popularnych rodzajów nośników reklamowych zaliczyć trzeba między innymi bannery. Tego typu forma działania komercyjnego króluje w dziedzinie szeroko rozumianego marketingu na tyle silnie i długo, iż zakorzeniła się ona w sferze promocji od dawien dawna, wydając się na dziś dzień niemożliwą raczej do zrzucenia z piedestału najpowszechniejszych form reklamowych. W głównej mierze chodzi o to, że baner pełni wiele różnorodnych funkcji. Jakie? Dowiesz się po lekturze dalszych części naszego tekstu.
W przypadku charakterystyki banerów, trzeba wziąć pod uwagę przede wszystkim fakt, iż jest to forma reklamy, ale w zasadzie nie tylko. Dodatkowo, to także wiele rozmaitych innych przekazów, w tym także różnorodnych komunikatów. Przeważnie banery są drukowane na gigantycznych płachtach materiałowych i na nich zawiera się dany komunikat mający informować, czy też promować i reklamować, a na pewno w jak największym stopniu zachęcać użytkownika sieci do skorzystania z tej oferty, czy też danego produktu.


W sieci generalnie występuje wiele rozmaitych wariantów bannerów i śmiało można pokusić się o stwierdzenie, że banner bannerowi nierówny, a wiąże się to zwłaszcza z tym prostym faktem, że jest to graficzna forma dowolnie przekazująca treści promocyjne, reklamowe i informacyjne komunikaty. Wiąże się to zwłaszcza z tym, iż bannerów stało się w pewnym momencie tak wiele oraz były tak zróżnicowane, że w zasadzie nie stanowiło większej trudności aby społeczeństwo szybko się z nimi oswoiło. W konsekwencji tego zaczęto je urozmaicać na tyle, żeby jakkolwiek wyróżniały się z tłumu.

Historia marketingu internetowego

Do popularnych rodzajów reklamy zalicza się obecnie oczywiście bijącą rekordy popularności reklamę internetową. Jest to forma interaktywnej promocji w sieci, jaka bazuje na marketingu interaktywnym. Powstał on w roku 1994 i od tego momentu nie wychodzi z obiegu.


W szczególności powstanie marketingu internetowego wiąże się z okresem, gdy Hot Wired po raz pierwszy w historii wypuścił na rynek banner reklamowy stanowiący pierwszą tego rodzaju potężną reklamę i pierwszy takowy nośnik. Warto wspomnieć również i o tym, że pieniądze, jakie przeznaczane były przez HotWired na reklamę w wymiarze interaktywnym zaczynały systematycznie zwiększać się z miesiąca na miesiąc i stało się to tak dynamiczne, że w zasadzie w ciągu zaledwie roku wzrosty wynosiły przeszło siedem miliardów dolarów. Tak wyglądała historia rozwoju interaktywnego marketingu w 2001 roku. W generalnym rozrachunku, chodziło o wydatki sięgające rzędu trzech procent wszelakich wydatków i kosztów ponoszonych w związku z reklamą. Pod koniec ubiegłego stulecia natomiast spadek na rynku promocji w wymiarze sieciowym spowodowany został przez dot.com. Nie zapominajmy także i o tym, że było to zaledwie przejściowe i stagnacja szybko zaczęła zmieniać się w dynamiczny wzrost już w roku 2004. Co więcej, to wtedy także zaczęto mówić o zwiększeniu sprzedaży bezpośredniej w sieci, czyli rozwoju ebay. Można także wspomnieć, iż kluczowy stał się w pierwszej połowie 2007 roku, kiedy to reklamodawcy łącznie przeznaczyli przeszło dziesięć miliardów dolarów na to, ażeby móc promować się za sprawą szeroko traktowanego i rozwijającego się gwałtownie marketingu internetowego.

Jak wygląda reklama?

Reklama to dźwignia handlu, dlatego też nikogo nie powinno zastanawiać i dziwić, iż tak dużo użytkowników sieci decyduje się na to, aby w jej rozmaite formy zainwestować, nawet na zupełnie początkującym poziomie startu w zakresie działalności interaktywnej. W szczególności warto zatem wziąć tu pod uwagę fakt, iż reklama w zakresie internetowym przybiera przeróżne formy i odznacza się wielorakimi postaciami. Tym jakimi konkretnie dowiesz się po lekturze tego, co przedstawimy poniżej.
Reklama w zakresie interaktywnym bazuje między innymi na podziale na skyscrapery, bannery, billboardy, ale także megabanery, superbanery, butony czy boxy. W obrębie każdego typu z wyżej wymienionych form marketingu interaktywnego i reklamy internetowej wyszczególnia się mnóstwo dodatkowych kategorii wewnętrznych. W głównej mierze przyjrzymy się nieco bliżej banerom. Dlaczego akurat je wzięliśmy na swój celownik? Przede wszystkim z tego względu, iż banery uchodzą w obszarze reklamy interaktywnej za zdecydowanie najbardziej wiekową formę reklamową. Są one tworzone na zasadzie charakterystycznego prostokątnego formatu wydłużonego nieco i umieszczanego zawsze w górnej części portalu, strony www czy też serwisu internetowego. Wystarczy parokrotne kliknięcie myszką, aby można było przeskoczyć z danej strony internetowej do konkretnego nośnika reklamowego i treści reklamowej, jaką baner proponuje. Jeżeli natomiast mowa o billboardach to mówi się o podziale na ich kilka specyficznych kategorii, w tym megabaner oraz superbaner. Są to zdecydowanie najbardziej tradycyjne, klasyczne formy reklamy internetowej. Skyscraper z kolei bazuje na przykład na wariantach rozwijanego, pływającego czy też tradycyjnego.

Rozwój reklamy interaktywnej

Kluczowy w dziedzinie tak powszechnego dziś narzędzia jakim jest reklama interaktywna okazał się rok 1993. To właśnie wtedy zaczęła się prawdziwa rewolucja internetowa. Wszystko to za sprawą stworzenia przede wszystkim nowoczesnych przeglądarek sieciowych. O tym, jak rozwijała się sieć więcej w dalszych fragmentach.


Wówczas to zaczęła pojawiać się rewolucja w dziedzinie sieci, czyli powstały pierwsze przeglądarki sieciowe Mosaic. Od tego czasu świat wkroczył w zupełnie nową erę – pojawiły się ramki, grafiki, a także wiele innych opcji związanych z siecią. Nie zapominajmy też i o tym, że druga połowa lat dziewięćdziesiątych ubiegłego stulecia cechowała się bardzo szybkim, sprawnym oraz gwałtownym i dynamicznym rozwojem Internetu. Wówczas to położono nacisk na rozwój technologii i tak też zrodził się marketing interaktywny. Mniej więcej od połowy lat dziewięćdziesiątych natomiast zaczął następować intensywny i bardzo dynamiczny rozwój sieci, przez co rozumie się wzrost zainteresowania technologią ale także i wielorakimi aspektami sieci, w tym właśnie przeglądarkami internetowymi oraz co za tym idzie również i swego rodzaju dziedzinami wiedzy określanymi mianem marketingu, w tym wykształcił się wtedy właśnie omawiany tu marketing interaktywny, innymi słowy marketing internetowy. Co więcej, warto także zwrócić uwagę na to, że forma graficzna reklamy również pojawiła się w latach dziewięćdziesiątych dwudziestego wieku. Wtedy to marketing nabrał wiatru w żagle. Ponadto warto wspomnieć, iż to wtedy zaczęły kształtować się pierwsze aukcje internetowe oraz rozpowszechniać ogłoszenia interaktywne.

Marketing internetowy

Czy jest chociaż jeden Czytelnik, który nie zna pojęcia marketingu interaktywnego? Na czym on polega i na czym opiera się jego działalnie promocyjne? Co go charakteryzuje? O co w nim chodzi? Dlaczego jest dzisiaj tak szerokie zastosowanie marketingu interaktywnego spośród rozmaitych innych narzędzi reklamowych? Wszystkiego dowiesz się po przeczytaniu poniższych fragmentów.


Jako marketing interaktywny określa się internetowy marketing, który ma na celu działanie promocyjne wyłącznie w obszarze medium jakiego jest sieć. Mowa tu między innymi o stronach www, a więc www czyli powszechnie znany skrót od określenia pełnego world wide web. Dzięki funkcjonowaniu marketingu interaktywnego możliwe okazuje się przesyłanie informacji w postaci stricte reklamowej, czyli marketingowej, po to, aby móc otrzymać zainteresowanie ze strony klientów. Marketing interaktywny bazuje zwłaszcza na rozlicznych typach reklamy interaktywnej. W głównej mierze mówi się tu o banerach, reklamach w wymiarze multimedialnym, reklamach typu anonse, ogłoszenia reklamowe w sieci, ale także e-mailing, bądź e-mail spam. Dodatkowo intersitial oraz reklamy serwisów społecznościowych. Nie zapominajmy także o wyszukiwarkach sieciowych oraz o tym, że reklamy wielkoformatowe także zaliczane są do opcji działalności marketingowej. Podobnie jest z coraz bardziej uznawanym za standard SEO, czyli pozycjonowaniem i zabiegami z zakresu optymalizacji stron www. Nie da się ukryć, że wszystko o czym powyżej mowa zostało zapoczątkowane w roku 1993.

Co robi agencja interaktywna?

Bez reklamy nie mowy o funkcjonowaniu obecnie jakiegokolwiek rodzaju działalności. W szczególności chodzi o to, że na rynku i w obrębie gospodarki znajduje się mnóstwo różnorodnych wariantów przedsiębiorstw, małych i większych firemek czy też dowolnych innych placówek trudniących się tymi samymi usługami, czy tez produkujących dokładnie te same wyroby. W związku z powyższym konieczne jest wyszczególnienie oferty charakterystycznej przede wszystkim dla naszego punktu. Jak to zrobić? Skuteczna będzie tu oczywiście odpowiednio dobrana reklama, ale żeby było to możliwe, niezbędne jest postawienie w głównej mierze na działalność agencji reklamowej, której powinniśmy dać szansę się wykazać swą wiedzą i doświadczeniem. Na pewno niezbędne jest popatrzenie na to, co jest w stanie zdziałać agencja interaktywna. Czym się tego typu placówki zajmują, dowiesz się w dalszych fragmentach.
Agencja interaktywna opiera się na popularnych rodzajach usług świadczonych przez ekspertów w swej dziedzinie, czyli informatyzacji połączonej z rozlicznymi wariantami marketingu w nowoczesnym wydaniu, czyli mieszanki promocji na wysokim poziomie oraz reklamy. Warto zatem mieć na względzie fakt, że do najpowszechniejszych wariantów usług interaktywnych zalicza się między innymi systemy e-commerce i ich obsługę, systemy B2B, a także e-marketing, konsulting interaktywny, tworzenie stron internetowych, sklepów działających w sieci, czy też pozycjonowanie stron www oraz świadczenie usług w obrębie hostingu, SEM i SEO, a także obsługa kampanii reklamowych. Nie zapominajmy również o prowadzeniu kampanii w mediach społecznościowych.